Isnin, 30 Julai 2012

Happy je tengok?? tak dpt IpTA...

Hehe..yeke?? Biasa-biasa je..
 Sebenarnya siapa-siapa pun yang tak dapat tempat kat ipta, mesti sedih kan?? Saya pun sedih jugak..siapa kata saya tak sedih..bila nak check result tu..waaaa, macam nak terkeluar dah jantung, hati bagai..tapi, bila dah dapat check tu..rasa sedih terlempar di hati..tak tau nak cakap apa..

cuma terkilan sikit saja..

lepas je dapat tahu yang saya tidak punya tempat di ipta tu..rasa gemuruh tu dah hilang..apa yang saya boleh cakap, saya redha..

ya, mungkin ada yang akan cakap..tak usaha lebih la tu...malas..dan macam-macam tebakan...andaian lagi..tapi, saya tak kisah apa orang lain nak cakap..cakap jelah. Sebab saya ni jenis orang yang tak akan terpengaruh dengan kata-kata orang, lebih-lebih lagi yang merepek aje..

Saya happy sebab..saya dapat rasa hikmah tersendiri kenapa saya tidak masuk ke ipta.
Antara sebab-sebab yang dapat saya tangkap:


  1. Dekat IPTA, saya tidak akan dapat masuk bidang agama. Jujurnya, saya minat bidang agama dari form 5 lg..hehe
  2. Mungkin saya belum matang lagi untuk belajar di IPTA. ~fuhh, biar betul~
Setakat tu jelah saya dpt tangkap hikmah dia....heee~

ok, di sini saya nak jelaskan..saya kenalah berfikiran positif dengan ALLAH SWT, sebab Dia yang tentukan saya kat mana nanti. Saya tahu ALLAH sengaja tak nak saya belajar kat ipta tu sebab....erm..sebab?? adalah sebab dia..mungkin ALLAH nak bagi peluang kat saya untuk belajar agama di kolej islam..inshaALLAH, DENGAN IZIN ALLAH pasti berjaya!!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan